Journal    Work    News    About

Mark

Ten Sense

Branding, Graphic
ヘアサロン、カフェ、ワークアウトの3つの業態が密接に関係し合う、新しいスタイルのサロン「TEN SENSE」のVI、ウェブサイトデザイン。「センスロープ」と名付けたシンボルは、10個のSによって形作られている。ロープをイメージしたシンボルによって「強くしなやかな美しさ」を表現しながらも、無限に広がっていく創造性や繋がりも同時に表現した。ロゴタイプは力強さと繊細さを合わせもち、自然で明るい印象のGIll Sans Novaをベースに制作。
Designing VI and brand site of new style salon “Ten Sense”. Ten Sense has three category, hair salon, cafe, workout  and these are related closely.
Symbol that  is named “Sense rope” is comprised of ten “S”. The symbol express not only strong and flexible beauty, but creativity and relationship that spread infinity.
We made logotype that is based Gill sans nova which has two elements, strong and delicate, and has bright and natural impression.

Client: Ten Sense Co., Ltd.
Creative direction: Shuntaro Yamanaka (Althouse)
Art direction, Design: Masahiro Yamasaki (Althouse)
Photograph: Masato Ishibashi

Althouse | Design Group of Graphic, Architecture and Clothing